På grund af den omskiftende situation, som ændrer sig time for time, modtager vi i øjeblikket mange telefoniske og skriftlige henvendelser om dette emne. Vi forstår, at den aktuelle nyhedssituation om spredning af coronavirussen og de tilknyttede risici er meget foruroligende for mange af vores deltagere og også for jer som forældre. Trivsel for alle vores programdeltagere er vores højeste prioritet. Vi følger derfor den aktuelle udvikling og de officielle anbefalinger fra de ansvarlige myndigheder meget nøje og er i tæt kontakt med alle deltagere, partnere og kolleger i udlandet. For at holde dig opdateret har vi sammenfattet de vigtigste spørgsmål vedrørende den aktuelle status.

Kan jeg i øjeblikket starte mit bookede program?

I henhold til den aktuelle status er den tidligst mulige afgang for de fleste programmer 11.05.2020. Vi vil gøre alt for at kontakte de involverede deltagere så hurtigt som muligt for at afklare den videre procedure. Hvis du har spørgsmål, skal du kontakte din kontaktperson. På grund af det høje opkaldsvolumen anbefaler vi, at du sender en e-mail. Din kontaktperson vender tilbage til dig så hurtigt som muligt.

Jeg er igang med mit au pair-ophold i udlandet. Skal jeg annullere programmet og straks flyve hjem?

Vores mål er at implementere alle deltageres ønsker på den bedst mulige måde. Dette indebærer at forene deltagernes ønsker, men også værtsfamiliernes og vores partneres. Fra de forskellige feedbacks fra alle deltagere hører vi, hvor forskellige synspunkter og ønsker er. Derfor beder vi alle, der gerne vil afslutte programmet tidligt om at informere os via e-mail til den respektive kontaktperson, så vi kan implementere dette ønske på den bedst mulige måde.

Hvad skal jeg gøre hvis jeg ønsker at rejse hjem tidligere?

På grund af den nyligt offentliggjorte verdensomspændende rejsevarsel, der hovedsageligt vedrører turister, kan vi forstå, hvis du gerne vil flyve hjem tidligere. Da rejsemulighederne i stigende grad er begrænsede, og fly mange steder er begrænset, vil vi gerne bede dig eller dine forældre om at sende en e-mail til din kontaktperson. Vi vil give dig den bedst mulige support og forsøge at ombooke din returflyvning med vores rejsebureau så hurtigt som muligt. Hvis du planlægger et program med din egen flybooking, rådgiver vi dig eller dine forældre om din returrejse og koordinerer alle nødvendige yderligere trin (f.eks. Lufthavnstransport) gennem vores lokale partner.

Jeg vil gerne afslutte mit program før tid. Skal jeg selv betale for mit returfly?

For programmer, hvor flyvningen er en del af programafgiften, kan vi normalt ombooke returflyvningen. Hvis relevant, pådrages der kun omkostninger, hvis den originale bookingklasse ikke er tilgængelig. For alle deltagere, der har reserveret deres egen flyvning, anbefaler vi, at du enten kontakter det rejsebureau, der har udstedt billetterne, eller taler direkte med det flyselskab, der driver flyvningerne. Hvis du har spørgsmål, bedes du kontakte deres kontaktperson.

Dækker min internationale sygeforsikring også behandling i forbindelse med COVID-19?

Behandling i forbindelse med COVID-19 er dækket af den internationale sygeforsikringspolice, der er inkluderet i dit programafgift, ligesom for andre sammenlignelige sygdomme.

Kan jeg stadig rejse i værtslandet under mit au pair-ophold?

I øjeblikket er rejser i mange lande ikke længere muligt eller kun muligt i meget begrænset omfang. Afhængigt af hvornår programmets officielle afslutning er planlagt, kan det være muligt at rejse igen på et senere tidspunkt.

Bør jeg stadig ansøge om at blive au pair på nuværende tidspunkt?

Absolut! Vi opfordrer dig til at bruge denne tid til at arbejde på din ansøgning for at blive klar til afrejse så hurtigt som muligt efter at situationen er vendt tilbage til det normale. Vi har stadig mange værtsfamilier på udkig efter au pairs, så få et forspring og match hurtigt med din perfekte værtsfamilie!